Do jakich porad warto się zastosować, aby móc zarabiać na copywritingu 10 tysięcy złotych miesięcznie?

Czy generalnie kiedy będziemy pisać precle, zapleczówki za niską cenę to damy rady zarobić 10 tysięcy złotych miesięcznie?

Raczej jest to niemożliwe, choć pewnie zdarzają się wyjątki. Pamiętajmy o tym, że musimy już posiadać pewne umiejętności pozyskiwania klienta. Również wtedy taki standardowy tekst 1000 znaków powinien być w cenie minimum 15 zł. Nie jest to proste, aby uzyskać taką średnią. Można zrobić takie obliczenie: kiedy będziemy pracować 10 godzin dziennie (pisząc 3000 znaków w godzinę), możemy wówczas wyciągnąć 450 zł. Przypuśćmy że będziemy pracować w trybie poniedziałek-piątek (10 godzin dziennie), to może wtedy uda się nam zarobić 9000 zł.

Pamiętajmy o tym, że możemy się pokusić na pisanie artykułów specjalistycznych, które będą kupowały firmy, wstawiając taki artykuł na swojego bloga – mogą wtedy zapłacić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych; wiedzą, że po czasie tak inwestycja im się zwróci i dlatego są w stanie bardzo dużo zapłacić.

W jakich branżach warto się specjalizować, żeby zwiększyć szanse na to, aby móc pozyskać zlecenia dobrze płatne?

Możemy wymienić na przykład takie oto branże: nieruchomości, giełda, kryptowaluty, fotowoltaika, branża IT (są to generalnie branże, w których obraca się dużymi pieniędzmi).

Co wyróżnia teksty pisane przez copywriterów, za które klienci płacą duże pieniądze? (gdzie miesięcznie możemy zarobić te 10 tysięcy złotych)

Przede wszystkim, te teksty musza realizować konkretny cel. Jeżeli to będzie na przykład artykuł specjalistyczny, to wtedy on ma pokazać, że firma dobrze się na czymś zna i ten artykuł powinien wygenerować kolejnych klientów – i choćby znalazł się tylko 1 dodatkowy klient, na którym firma zarobi na przykład 20 tysięcy złotych, to nie ma wówczas żadnych przeszkód, żeby mogła zapłacić copywriterowi 10 tysięcy złotych. Inny przykład takich tekstów, to teksty do reklam, na przykład na facebooku. Taka reklama przygotowana przez copywritera, która będzie kosztowała nawet kilka tysięcy złotych czy kilkanaście tysięcy złotych, będzie stale generować nowych klientów. Będzie sprawiać, że kolejne osoby wchodzą na stronę i zostawiają swojego maila czy numer telefonu i dzięki temu możliwy jest z nimi kontakt. Kolejny przykład to oferty handlowe, oferty perswazyjne, treści sprzedażowe, czyli na przykład teksty na „landing pages” – mogą to być treści maili sprzedażowych.

Gdzie szukać takich zleceń? Co zrobić aby mieć takie zlecenia?

Po pierwsze takich zleceń nie będziemy mieć na początku kariery. Ale generalnie pamiętajmy o tym, że takich zleceń nie ma wiele na rynku w serwisach z ogłoszeniami czy w miejscach gdzie takie ogłoszenia się pojawiają. Żeby zdobywać takie zlecenia trzeba budować raczej markę osobistą i robić takie rzeczy, żeby klienci przychodzili do nas, czyli na przykład prowadzić swojego bloga, na którym dzielimy się na przykład informacjami, jak pisać takie treści sprzedażowe. Generalnie należy dzielić się wiedzą.

I można na koniec podać taki przykład: jeżeli na przykład przez rok czasu pracujemy z jakimś klientem i on widzi, że po zakupie naszego tekstu jest o wiele więcej wejść na przykład na prowadzonego przez niego bloga, to jest to zysk na przyszłość dla nas, bowiem będzie chciał nam płacić w późniejszym czasie większe kwoty za teksty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *