Obecnie wiele osób zajmuje się pracą zdalną, której przedmiotem jest pisanie różnego typu tekstów. Taką pracę wykonują na przykład copywriterzy, którzy tworzą teksty używane do pozycjonowania. Pisaniem różnorodnych artykułów zajmują się także właściciele blogów. Nie wszystkim takie pisanie przychodzi łatwo. Bardzo często jest ono nieustannie odkładane na później. Może warto więc zastosować kilka sposobów, dzięki którym będziecie pisać wartościowe teksty dużo szybciej.
Pisz o właściwej porze i rób przerwy
Każdy, kto ma do napisania kilka tekstów dziennie powinien dbać o właściwą higienę pracy. Pisanie tekstów najlepiej rozpocząć w porze gdy jesteśmy wypoczęci i pełni energii, a nasza kreatywność jest jeszcze na wysokim poziomie. Do pisania tekstów doskonale nadaje się technika Pomodoro, w myśl której pracujemy w blokach czasowych, na przykład 25 minut pisania i 5 minut przerwy. Bloki te można oczywiście dostosowywać do siebie. Ważne jest aby pracować dłużej niż trwają przerwy. Po trzech, czterech takich blokach należy zrobić dłuższą przerwę. W czasie przerwy powinniśmy się zajmować czymś zupełnie innym, odchodzimy więc od biurka. Dobrze jest pracować fizyczne albo wyjść na chwilę na balkon i zaczerpnąć powietrza.
Planuj pracę
Osoby, które mają problem z pisaniem tekstów doskonale znają mechanizm pustej strony. Polega to na tym, że siedzimy z czystą stroną programu edycyjnego i kompletnie nie mamy weny do pisania. Dużo lepiej jest stworzyć sobie najpierw konspekt artykułu. Oznacza to, że mamy wymyśleć temat oraz wypisujemy sobie na przykład myślnikami główne założenia. W takim przypadku dużo łatwiej jest ruszyć z pracą.
Poszukaj inspiracji
Gdy mamy do napisania artykuł, na temat którego wiemy niewiele, musimy najpierw zrobić research. Na spokojnie więc czytamy kilka innych dobrych artykułów na dany temat i notujemy sobie najważniejsze rzeczy. Następnie piszemy to własnymi słowami i dodajemy osobiste przemyślenia. Pamiętajmy, że do inspiracji może nam służyć nie tylko Internet ale także programy telewizyjne, literatura czy rozmowy z innymi osobami.
Pisz głosowo
W tworzeniu artykułów z czasem bardzo nużące staje się fizyczne pisanie. Problem ten dotyka nawet tych osób, które stosunkowo szybko piszą bezwzrokowo. Na szczęście jest na to dobry sposób i warto czasami artykuły dla odmiany pisać głosowo. Do tego celu można użyć różnych aplikacji albo pisać artykuł w dokumentach w Google. Jest tam specjalna opcja, gdzie zwykłym tempem możemy dyktować nasz artykuł a on zostanie szybko wpisany. Niestety większość tych programów nie jest doskonała i pojawiają się pewne błędy, które na koniec trzeba poprawiać.
Walcz z rutyną pisania
Dobrym sposobem na zwalczanie rutyny pisania jest częste zmienianie tematów. Nie należy spędzać kilku godzin na pisaniu artykułów na przykład na tematy biznesowe czy zdrowotne, bo jest to niesamowicie nużące. Nie warto też hurtowo pisać na przykład pod rząd pięciu artykułów o pozycjonowaniu, mając nadzieję na wykorzystanie ich w przyszłości. Nie dość że będzie to nieprzyjemna praca to narażamy się na ryzyko, że takie artykuły będą do siebie niebezpiecznie podobne.