Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów?

W opisach produktów w sklepie internetowym należy zachować idealną równowagę między informacją, perswazją (lub copywritingiem) i optymalizacją pod kątemem SEO.

Musisz spokojnie usiąść do tego zadania; opisy produktów są najważniejszą, a zarazem najbardziej skomplikowaną częścią stron sprzedażowych Twojego sklepu internetowego. Dzisiaj przedstawię Ci kilka wskazówek, jak tworzyć opisy produktów w bardzo prosty i skuteczny sposób.

Treść opisów produktów

Prawdą jest, że zawsze przywiązujemy dużą wagę do wizerunku; i nie dzieje się tak bez powodu, ponieważ jest to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę każdy internauta odwiedzający stronę internetową.

Jednak bardzo dobrze dobrane zdjęcie, któremu towarzyszy źle przygotowany tekst, zrujnuje całą wykonaną pracę. Dlatego właśnie powinieneś uzupełnić oba elementy na każdej stronie produktu w swoim sklepie internetowym. Dobrze przemyślana i napisana treść może sprawić, że Twoja sprzedaż znacznie wzrośnie. Zobaczmy, jak można pisać najlepsze opisy.

Nazwa produktu

Myślę, że jest to jedna z najtrudniejszych części całego procesu opisu. Trzeba umieć tworzyć nazwy produktów, które całkowicie różnią się od nazw konkurencji.

Rozumiem, że nie jest to łatwe, zwłaszcza jeśli Twój sklep internetowy działa w bardzo ogólnym sektorze. Zawsze jednak możesz przyjrzeć się konkurentom, aby zobaczyć, jak to robią, jak plasują się w Google, i zorientować się, jak Ty możesz to zrobić.

Struktura opisu

Zacznij tekst od omówienia swojego produktu. Przedstaw go, opowiedz o jego głównych zaletach, wymiarach, wadze (jeśli to konieczne), dostępnych rozmiarach – krótko mówiąc, zrób szczegółowy opis.

Sztuczka: aby nie wyglądało to tak, jakbyś robił kopiuj-wklej ze strony producenta, radzę Ci napisać właściwości i cechy Twojego produktu tak, jakbyś opowiadał je przyjacielowi.

W ten sposób wzbudzasz większe zaufanie u czytelnika i klienta, a wiadomo, że zaufanie jest punktem wyjścia w każdym procesie zakupu.

Zakończ ten opis, mówiąc klientowi, co otrzyma, jeśli go kupi. Opowiedz szczegółowo o każdej z korzyści, jakie odniesie osoba kupująca Twój produkt. Czaruj słowami; musisz sprawić, by klient już widział siebie z Twoim produktem w ręku i wszystko inne co zyska, kupując u Ciebie.

Nie zapomnij umieścić w tym tekście słowa kluczowego, które posłuży do pozycjonowania strony produktu. Wiesz, że SEO jest również częścią procesu pisania opisu.

Najlepiej byłoby, gdybyś użył słowa kluczowego, którym jest zazwyczaj nazwa produktu, 2-3 razy w całym opisie. Ale wiesz, że musi to wyjść naturalnie; w przeciwnym razie lepiej, żeby pojawiało się mniej razy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *