link building

Link building, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do strony z domen zewnętrznych, to jedno z najważniejszych działań w obszarze SEO, wpływających skutecznie na zajmowaną pozycję w wynikach wyszukiwania „Google”. Na czym dokładnie polega ten proces i jak skutecznie go wykorzystywać w promocji swoich usług?

Co to jest link building?

To jeden z podstawowych sposobów na budowanie wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Należy do działań Off-page, bądź też SEO Off-Site. Co to oznacza? Link building jest procesem, który działa poza samą stroną internetową. W przeciwieństwie do on-page SEO, które skupia się na optymalizacji w obrębie witryny i jej treści. Dlaczego link building jest tak ważny? Bowiem nawet najlepsza treść na stronie może dzisiaj nie dotrzeć do odbiorcy, bez odpowiedniego pozycjonowania strony w Google.

Co to jest link i jakie są typy linków?

Najprościej mówiąc jest to odsyłacz, który umieszczony jest na stronie internetowej lub w dokumencie, który po kliknięciu kieruje nas na inną witrynę lub dokumentu. Link może występować w czystej formie, w postaci adresu url, bądź też jako tzw. „anchor” (ang. kotwica), zakotwiczony we fragmencie tekstu. Anchory te są niezwykle przydatne w procesie link buildingu. Możemy wyróżnić linki wewnętrzne oraz zewnętrzne. Wewnętrzne przenoszą nas na inną podstronę tej samej witryny, zaś zewnętrzne prowadzą do innych serwisów. Zarówno jedne, jak i drugie są powszechnie wykorzystywane w SEO.

Wewnętrzne lepiej organizują stronę, ułatwiają użytkownikowi znajdowanie informacji i poruszanie się po witrynie, co jest też doceniane przez Google. Zewnętrzne zaś stanowią z kolei bardzo wartościowe źródło wiarygodności, zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Wyróżnia się linki naturalne, czyli dodane spontanicznie przez anonimowych dla nas użytkowników. Uznali oni treści dodawane przez nas za godne uwagi i warte podzielenia się. Są też jednak linki nienaturalne, mające z reguły formę spamu (nachalne nakłanianie do odwiedzenia strony, bądź występowanie tego samego linku wielokrotnie w treści).

Sprawdź ofertę na copywriting SEO

Jak zdobywać linki?

Wbrew pozorom nie jest to aż taka czarna magia. Oczywiście wszystko zależy też od budżetu, jaki możemy poświęcić na zdobycie linków. Najpopularniejszym źródłem linków były przez długi czas katalogi stron. Łatwo dostępne, umożliwiają umieszczenie wzmianki o firmie wraz z jej adresem i danymi kontaktowymi. Dzięki podziałowi na kategorie tematyczne, nasza strona jest sklasyfikowana do odpowiedniej branży. Innym tanim źródłem linków są blogi. Prowadząc firmę, możemy założyć bloga zewnętrznego poświęconego naszej tematyce, w którym to będziemy rozsądnie umieszczać od czasu do czasu linki kierujące bezpośrednio do zagadnienia na naszej stronie.

Obecnie jednak blogi, podobnie jak katalogi, posiadają w większości atrybut nofollow, przez co używa się ich głownie w celu zwiększania liczby domen linkujących do naszej witryny. Najlepszym sposobem na skuteczny link building są wpisy gościnne oraz publikacje branżowe. Jeżeli uda nam się przekonać właścicieli blogów i różnorodnych portali informacyjnych w obrębie naszej branży na publikację z linkiem prowadzącym do naszej strony możemy mówić o naprawdę wartościowym linku „dofollow”. Ponadto wzmocnimy swoją pozycję na rynku. Warto również zadbać o promocję w social mediach. Wprawdzie publikacje za ich pośrednictwem nie są uznawane bezpośredni czynnik rankingowy, ale przyciski osadzone na takich stronach, służące do “share’owania” postów i podstron wpływają na współczynnik zaufania do witryny.

Podsumowując

Link building to niezwykle wartościowa strategia, choć musi być ona dobrze przemyślana. Liczy się bowiem jakość, a nie ilość. Warto się skupić na przemyślanych źródłach linków, zamiast masowo korzystać z katalogów, for czy blogów. to niezwykle wartościowa strategia, choć musi być ona dobrze przemyślana. Liczy się bowiem jakość, a nie ilość. Warto się skupić na przemyślanych źródłach linków, zamiast masowo korzystać z katalogów, for czy blogów.

W czym możemy pomóc?

Zostaw nam swoją wiadomość.


Załącz plik.

Może to być cokolwiek, o ile ma związek z Twoją wiadomością.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *