Reklama w Google a SEO - jaki to ma wpływ?

Płatne reklamy w Google oraz na Facebook’u wykorzystywane są głównie w celu pozyskiwania nowych Klientów z wykorzystaniem różnych strategii. Warto jednak przyjrzeć się kwestii, czy reklama w Google a SEO mają w ogóle cokolwiek ze sobą wspólnego? Czy tego typu reklamy mają duży wpływ na wyniki wyszukiwań czy nie mają go wcale? Przyjrzyjmy się tej kwestii.

Reklama w Google a SEO – case study

Na początku musimy podkreślić, że relację pomiędzy reklamami w Google a SEO zmierzyliśmy na konkretnym przykładzie. Funkcjonująca strona internetowa znajduje się w posiadaniu firmy z branży usług motoryzacyjnych. Punkt wyjściowy był całkiem przyzwoity, ponieważ miesiąc przed rozpoczęciem optymalizacji SEO (styczeń) kanał ruchu Organic Search generował ok. 700 wejść na stronę, co stanowiło 6,60% całego ruchu.

Analytics po optymalizacji SEO strony

W pierwszej kolejności przystąpiliśmy do całkowitej zmiany strony internetowej, którą zaprojektowaliśmy w oparciu o zasadę “SEO&UX Friendly”. Nowa odsłona wylądowała na serwerze na początku lutego. Jednocześnie odpaliliśmy nową kampanię Google Ads, którą bardziej dopasowaliśmy do słów kluczowych zawartych na stronie internetowej z równoczesnym zwiększeniem liczby grup reklamowych. Po tych działaniach niemalże podwoiliśmy ruch z kanału Organic Search.

Drugi miesiąc po optymalizacji strony

Marzec był drugim miesiącem współpracy z Klientem. W tym miesiącu mieliśmy już dane z kampanii Google Ads oraz właściwie zoptymalizowaną stronę, a także zbudowaną bazę wartościowych backlinków. Zintensyfikowaliśmy kampanie Google Ads, co w efekcie przyniosło wzrost w płatnym ruchu do blisku 18 tys. wejść miesięcznie. Co ciekawe, wraz z tym działaniem odnotowaliśmy także dynamiczny wzrost ruchu z kanału Organic Search – do ponad 4 tys. wejść miesięcznie.

Koniec współpracy

W połowie kwietnia zakończyliśmy współpracę z Klientem, co znacząco odbiło się na wynikach pozyskiwania ruchu. Efekty naszej pracy w dalszym ciągu można było zaobserwować, ponieważ względem stanu początkowego ruch z kanału Organic Search był zdecydowanie większy, tak samo jak ruch płatny. 

Jakie optymalizacje wdrożyliśmy?

W ramach współpracy z Klientem, wdrożyliśmy następujące optymalizacje i działania SEO:

  • stworzenie nowej strony internetowej z odpowiednią strukturą i hierarchią;
  • budowa prawidłowego linkowania wewnętrznego, ze wskazaniem i podlinkowaniem określonych słów kluczowych;
  • opublikowanie 14 artykułów o długości powyżej 1 tysiąca słów;
  • opublikowanie 4 artykułów sponsorowanych na wysokiej jakości zapleczach;
  • wyeliminowanie wszelkich błędów typu 4xx w obrębie strony;
  • szerokie opisy ALT grafik;
  • usunięcie zduplikowanych tytułów i nagłówków META.

Dodatkowo stworzyliśmy kampanię Google Ads, którą nieustannie optymalizowaliśmy pod względem:

  • ustalania stawki za słowo kluczowe;
  • zmiany opisów reklam i eliminacji reklam z niskim CTR;
  • grupowanie słów kluczowych;
  • podnoszenie wskaźnika jakości reklam.

Reklama w Google a SEO – wnioski

Mając na uwadze powyższe zależności i wyniki, możemy śmiało stwierdzić – reklama w Google a SEO to pojęcia, które wzajemnie się uzupełniają. Intensyfikacja działań w Google Ads z jednoczesną optymalizacją SEO pozwoliła podnieść wielkość ruchu z kanału Organic Search z 631 sesji do ponad 4 tys. w ciągu raptem 2 miesięcy. Dlaczego tak się stało? Z powyższego case study wynika jednoznacznie, że algorytm Google promuje często odwiedzane strony z niskim współczynnikiem odrzuceń. Równie ważne są również konwersje (czyli pożądane działania użytkowników) w obrębie docelowej strony internetowej.

Wyślij nam zapytanie

to nic nie kosztuje!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *