sem

SEM, czyli Search Engine Marketing to wyrażenie, z którym prędzej czy później spotka się każdy, kto decyduje się na promocję swojego biznesu w sieci. Na czym polega SEM i w jaki sposób może pomóc w rozwoju naszej działalności?

Co to jest SEM i jak rozumieć „kampanie SEM”?

Biorąc pod uwagę angielskie rozwinięcie skrótu (Search Engine Marketing), możemy przypuszczać, że SEM to w gruncie rzeczy wszystko, co wiąże się z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Dlaczego jest to ważne? Istnienie nawet najlepszego serwisu w internecie jest bezcelowe, jeśli prawdopodobieństwo jego odnalezienia jest znikome. Dlatego też działania SEM mają na celu przybliżenie nas do głównego celu, czyli znalezienia się w „Top 10” pozycji w Google, a co za tym idzie dotarcie do większej liczby odbiorców i nieporównywalnie większe korzyści dla naszej firmy. Na kampanię SEM składają się dwa obszary – działania SEO (Search Engine Optimization) oraz PPC (Pay Per Click). Można skupić się na jednym z nich, choć najlepsze efekty daje sprzężenie obydwu!

Czym jest SEO, a czym PPC? I dlaczego warto, aby szły w parze?

W Polsce panuje często błędne przekonanie polegające na wymiennym stosowaniu pojęć SEM i PPC. Jak wynika z poprzedniego akapitu – działania Pay Per Click to jeden z elementów składowych SEM, a nie jego synonim. Pay Per Click to bowiem model opłat za reklamę w wyszukiwarkach i sieciach reklamowych. Na czym polega reklama płatna w wyszukiwarkach? Najkrócej rzecz ujmując adres naszej strony pojawi się ponad wynikami organicznymi w wyszukiwarce (tymi budowanymi metodami bezpłatnymi, za pośrednictwem SEO. Daje to sporą przewagę, choć rodzi też pewną wątpliwość. Użytkownik widząc naszą usługę czy produkt zobaczy adnotację, iż jest to link sponsorowany. Na szczęście reklamy PPC są dla wielu klientów akceptowalną formą promocji, głównie ze względu na jej nienachalny charakter (to nie reklama szuka ich, tylko de facto oni znaleźli reklamę). Co ważne, za reklamę zapłacimy dopiero gdy potencjalny klient kliknie w nasz link (CPC – Cost Per Click).

Search Engine Optimization z kolei skupia w sobie wszystkie działania dotyczące pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. Wiąże się to więc z optymalizacją strony WWW, pisaniem tekstów zawierających określone frazy kluczowe oraz szeregiem innych działań. Choć jest to proces długotrwały, którego efekty mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach, warto poświęcić ten czas, gdyż miejsce w TOP 10 stron z pewnością pomoże nam w promocji naszych usług. SEO można więc porównać do budowy porządnych fundamentów – przedsięwzięcia nieraz czasochłonnego i kosztownego, lecz chroniącego w razie jakichkolwiek kataklizmów.

Sprawdź ofertę na copywriting SEO

Dlaczego warto wykupić kampanie PPC? – Podsumowanie

PPC jest świetną metodą na szybkie, trafne dotarcie do konkretnych odbiorców z naszym komunikatem reklamowym. Decydując się na wsparcie w postaci PPC, zyskujemy natychmiastowy efekt w postaci widoczności reklam oraz kontroli nad przekazem, jaki chcemy przesłać potencjalnym odbiorcom. Ten ukierunkowany, bezpośredni sposób promocji jest więc działaniem SEM, które ułatwia pozyskanie nowego użytkownika, jak i zwiększa konwersję. Można też zdecydować się na nieco bardziej kosztowny, choć niezwykle efektywny wariant, który potrafi zdeklasować konkurencję. PPC pozwala bowiem na symultaniczne uruchomienie różnych rodzajów kampanii PPC i pokazanie się w kilku miejscach w internecie jednocześnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *